Hobbyboss Me-262 A-2a repülőgép műanyag modell (1:48) (MHB-80376)
Közvetlenül partnerünktől
A Messerschmitt Me-262A Schwalbe (németül: fecske) egy német kétmotoros vadászbombázó, fémszerkezettel, alacsony szárnyú konfigurációban. A Me-262 volt az első harci repülőgép a repülés történetében. Az első repülésre dugattyús hajtóművekkel 1941-ben, turbóhajtóművesekkel pedig 1942. július 18-án…
További információ
11 120 Ft
Partnerünktől:
XuPe GROUP Kft.
Átmenetileg nem vásárolható
Termékek partnerünktől: XuPe GROUP Kft.
Az értékesítés a MALL.HU-n keresztül történik, beleértve a panaszkezelést és a termék visszaküldését.
A partner külön csomagban fogja küldeni a terméket.
Partnerünk határozza meg a szállítási módot és ennek költségét.
Száma:
42168199
Leírás
A Messerschmitt Me-262A Schwalbe (németül: fecske) egy német kétmotoros vadászbombázó, fémszerkezettel, alacsony szárnyú konfigurációban. A Me-262 volt az első harci repülőgép a repülés történetében. Az első repülésre dugattyús hajtóművekkel 1941-ben, turbóhajtóművesekkel pedig 1942. július 18-án került sor.
A repülőgépváz első, P.1065 jelzésű kivitelét 1939-ben mutatták be, és meglepő módon jelentősen eltért a végleges változattól. Gyorsan elhatározták, hogy ferde szárnyakat használnak, és repülés közben, dugattyús hajtóművekkel (Jumo210) tesztelik a repülőgépvázat, ami 1941-ben sikeresen befejeződött.
A cél hajtóművel (BMW003 hajtóművel) kapcsolatos problémák következtében az első sugárhajtású repülés a Me-262-n Junkers Jumo004 hajtóművekkel történt. Érdekes módon az Me-262 szerkezetileg készen állt a sorozatgyártásra 1942 végén.
A sorba lépése azonban jelentősen késett. Egyrészt az anyagi hiányosságok miatt (főleg a wolfram és króm hiányosságai), amelyek technológiai változtatásokat kényszerítettek ki, másrészt a BMW003-as hajtóművek meghibásodása miatt, harmadszor pedig azért, mert Hitler ellenállt az Me-262-vel szemben, hogy gyors bombázó, nem vadászgép.
Minden tényező hatására a gép csak 1944-ben lépett be a sorba! Tekintettel a szövetségesek amúgy is elsöprő előnyére a levegőben, a Me-262 üzemanyag- és képzett legénységének hiánya nem lehetett jelentős hatással a háború lefolyására. Kétségtelen, hogy technológiailag felülmúlta az ellenséges repülőgépeket, és a veszteségarány 1: 9 volt a Me-262 javára. Összesen mintegy 1400 gép készült, de csak mintegy 300 állt szolgálatba. Ennek a forradalmi repülőgépnek több fejlesztési változata készült: bombázó (A-2a), felderítő (A-1a / U3 és A-4a), nappali vadászgép (A-1a) és éjszakai vadászgép (B-1a / U1).
Műszaki adatok (Me-262A-1a verzió):
A repülőgépváz első, P.1065 jelzésű kivitelét 1939-ben mutatták be, és meglepő módon jelentősen eltért a végleges változattól. Gyorsan elhatározták, hogy ferde szárnyakat használnak, és repülés közben, dugattyús hajtóművekkel (Jumo210) tesztelik a repülőgépvázat, ami 1941-ben sikeresen befejeződött.
A cél hajtóművel (BMW003 hajtóművel) kapcsolatos problémák következtében az első sugárhajtású repülés a Me-262-n Junkers Jumo004 hajtóművekkel történt. Érdekes módon az Me-262 szerkezetileg készen állt a sorozatgyártásra 1942 végén.
A sorba lépése azonban jelentősen késett. Egyrészt az anyagi hiányosságok miatt (főleg a wolfram és króm hiányosságai), amelyek technológiai változtatásokat kényszerítettek ki, másrészt a BMW003-as hajtóművek meghibásodása miatt, harmadszor pedig azért, mert Hitler ellenállt az Me-262-vel szemben, hogy gyors bombázó, nem vadászgép.
Minden tényező hatására a gép csak 1944-ben lépett be a sorba! Tekintettel a szövetségesek amúgy is elsöprő előnyére a levegőben, a Me-262 üzemanyag- és képzett legénységének hiánya nem lehetett jelentős hatással a háború lefolyására. Kétségtelen, hogy technológiailag felülmúlta az ellenséges repülőgépeket, és a veszteségarány 1: 9 volt a Me-262 javára. Összesen mintegy 1400 gép készült, de csak mintegy 300 állt szolgálatba. Ennek a forradalmi repülőgépnek több fejlesztési változata készült: bombázó (A-2a), felderítő (A-1a / U3 és A-4a), nappali vadászgép (A-1a) és éjszakai vadászgép (B-1a / U1).
Műszaki adatok (Me-262A-1a verzió):
- hossz: 10,6 m
- szárnyfesztávolság: 12,6 m
- magasság: 3,5 m
- maximális sebesség: 900 km/h
- emelkedési sebesség: 20 m/s
- maximális hatótáv: 1050 km
- mennyezet maximum 11450m
- fegyverzet: fix – 4 db 30mm-es MK108 ágyú, alátámasztva – 24 db R4M rakéta, 55 mm-es kaliber, 1000 kg-ig terjedő bombák.