Academy Zero Fighter Type 52C (A6M5C) repülőgép műanyag modell (1:72) (MA-12493)

Academy Zero Fighter Type 52C (A6M5C) repülőgép műanyag modell (1:72) (MA-12493)

Száma: 42631536
Közvetlenül partnerünktől
A Mitsubishi A6M Reisen (más néven Zero vagy Zeke) egy japán egymotoros, teljes fémből készült alacsonyszárnyú vadászrepülő a második világháborúból. A prototípus repülésére 1939. április 1-jén került sor, 1940 nyarán állították szolgálatba. Az első prototípusokat Mitsubishi Zuisei 13-as motor ha… További információ
8 420 Ft
Partnerünktől: XuPe GROUP Kft.

Átmenetileg nem vásárolható

Termékek partnerünktől: XuPe GROUP Kft.

Az értékesítés a MALL.HU-n keresztül történik, beleértve a panaszkezelést és a termék visszaküldését.
A partner külön csomagban fogja küldeni a terméket.
Partnerünk határozza meg a szállítási módot és ennek költségét.
Száma: 42631536

Leírás

A Mitsubishi A6M Reisen (más néven Zero vagy Zeke) egy japán egymotoros, teljes fémből készült alacsonyszárnyú vadászrepülő a második világháborúból. A prototípus repülésére 1939. április 1-jén került sor, 1940 nyarán állították szolgálatba. Az első prototípusokat Mitsubishi Zuisei 13-as motor hajtotta, de az A6M2 Model 11-től kezdve a Nakajima NK1B Sakae 12-t 950 LE-s motort használtak, ami a repülőgépet a korai háborús időszak egyik legjobb vadászgépévé tette.
Az új verziók közvetlenül a háború előtt és alatt készültek. Az egyik leghíresebb az A6M2 Model 21 volt, a Csendes-óceáni háború elején készült speciális, összecsukható szárnyú, repülőgép-hordozókra tervezett változat, amely az alap japán fedélzeti vadászgép lett. A következő verziók az A6M3 és az A6M5, mindegyiknek több változata volt. Az elsőben az 1130 LE-s Nakajima Sakae 21 motort alkalmazták kompresszorral, ami azonban tömegnövekedést, hatótávolság és manőverezhetőség csökkenését jelentette. Ezt a problémát az A6M5 változatnál próbálták megoldani a kipufogórendszer megváltoztatásával, a szárnyak alakjának megváltoztatásával és a behajtásról való lemondással, ami növelte a végsebességet. Ennek a verziónak a repülése 1943-ban történt, és a háború végéig gyártották.
Érdemes megjegyezni, hogy az A6M5 egyik legszélesebb körben gyártott változata az A6M5C Model 52C «Hei» repülőgép volt, amelyből közel 5000 darab készült. A „Zero” gépek részt vettek a teljes csendes-óceáni háborúban, elsősorban fedélzeti vadászgépként, de nagyrészt a hadsereg vadászgépeiként is szolgáltak. A híres repülőgép "atyja“ Jiro Horikoshi mérnök volt, aki az M5A repülőgépen végzett munka során szerzett tapasztalataira támaszkodott.
Sikerült egy nagyon manőverezhető repülőgépet kifejlesztenie, kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal, tökéletes harcra és nagy hatótávolsággal. Ezt azonban a páncélzat és az önzáró üzemanyagtartályok hiánya rovására érték el. Ráadásul az amerikai gépekhez hasonló teljesítményű repülőgép-hajtóművek hiánya miatt a háború minden évében, 1943-tól a „szuperautóból“ a „Zero“ a gyengébb rivális P-51, P-47 vagy F felé fejlődött. –4 vagy F-6. Kiderült továbbá, hogy egy gépről van szó, amely sebezhető a sérülésekkel és nagyon érzékeny a tűzzel szemben.
Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy a szövetségeseknek 1943-ig nem volt olyan repülőgépük, amely képes lett volna felvenni a versenyt az A6M Zero-val. Műszaki adatok (A6M2 21-es modell): hossz: 9,06 m, szárnyfesztávolság: 12 m, magasság: 3,05 m, maximális sebesség: 533 km/h, emelkedési sebesség: 15,7 m/s, maximális hatótáv: 3105 km, maximális mennyezet: 10 000 m fegyverzet: fix – 2 db 20 mm-es Type 99–1 ágyú és 2 db 7,7 mm-es Type 97 géppuska, felfüggesztve – 250 kg bombáig.
Egyéb tulajdonságok
* Törekszünk arra, hogy termékeink elérhetőségére és a várható szállítási időre vonatkozóan mindig a legfrissebb és legbiztosabb információkat közöljük, de ezen információk az ÁSZF 4.9. pontja alapján csak tájékoztató jellegűek. A rendelés véglegesítését követően e-mailben és sms-ben tájékoztatjuk a termék várható átvételi idejéről.