ELÖLJÁRÓBAN:
Minden, amit itt leírok, minőségbiztosítást szolgál(hat). Mind a MALL.HU-nál, mind az AEG-nál, ezen felül remélem segít a VEVŐK-nek. Informatikus vagyok, és minőségbiztosítással és markentinggel is foglalkoztam eleget, ezért egy kicsit gyilkos sorok jönnek, de HASZNOSAK :)
ELŐNYÖK:
AEG erős márka,
jó ár/érték arány,
csendes,
nagy dob a keskenységet ellensúlyozva,
egyszerűen kezelhető program, akár a használati utasítás nélkül is egyértelmű,
2 lépésben csökkenthető idejű programok,
a mosószer-tartályban nem marad mosás után semmi ragacs, bár én nem használok folyékony mosószert és öblítő helyett ecet+illóolaj
HÁTRÁNYOK:
A centrifugálás is igen csendes... LENNE, de egy mérnöki hibát követtek el egy 140 000 forintos gépnél: a kezelő gombok lötyögősek, ami centrifugálásnál a rezonancia miatt hangosabb mint maga a centrifuga. Nevetséges!
Ezelőtt kb. 15 évvel vettem egy akkor megjelent Whirlpool 6sense mosógépet, amit most erre cseréltem. Egyébként még mindig megy, de már túl sokat kapott (kb. 10 000 mosás) és hangos, remeg. Na, ahhoz volt keményfedeles leírás és A4-es programtáblázat. Ehhez meg én csináltam.
Ezek nem súlyosak, ettől még profi gép, csak a gyártókhoz ez a szöveg eljuthatna...
MALL.HU
A szállítás rendben volt, az áru ép.
de
SZÁMLA:
A csomagban nem volt számla, ezen meglepődtem: figyeljetek, mert az átvétel után küldenek e-mail-ben számlát. Leveleztem, kedvesen válaszoltak. A MALL.HU jelezte ezt a tényt a szállításról szóló e-mailben, de FELTŰNŐBBEN kellene leírnia. Pl. pontokba szedve kiemeléssel.
JÓTÁLLÁS, GARANCIA:
A csomagban nem volt érvényes, pecsételt jótállás, ezen meglepődtem. Aztán, mikor megjött a számla, reméltem, majd azon lesz (többen így csinálják, a számla alján van X év jótállás feltüntetve.)
Ez ügyben is leveleztem, kedvesen válaszoltak:
"A garancia jegy e-mailben fog érkezni a számla érkezését követő munkanapon."
Az ígéret ellenére 5 nap múlva sem jött garancialevél, ekkor ezt írtam(csak a lényeg):
"Kérem intézkedjenek a megfelelő gyáriszámra való hivatkozással, hiteles garancialevél elküldéséről, mivel ez többszöri levelezés hatására sem történt meg eddig."
A válasz:
"A termékhez tartozó jótállási jegyek 3 munkanapon belül kerülnek kiküldésre automatikusan rendszerünkből.
A megrendelt termékek bontatlan gyári csomagolásban kerülnek kiküldésre vásárlóink részére, igy a gyártási számokat nem látjuk, de a jótállási jegy természetesen érvényes enélkül is.
Amennyiben szeretné kérni a készülék gyártási számának feltüntetését, kérem legyen kedves elküldeni azt részemre és rögzitem a garanciajegyen."
VÉGEZETÜL:
Ha nem kérem(többször is, kb. 1 hétig), akkor nem hiszem, hogy megjött volna a garancialevél. Ha nem kérem külön a gyáriszámot feltöntetni, akkor nem hiszem, hogy a garancialevélen rajta lett volna: pedig az KONKRÉT, beazonosítható termékre kell, hogy vonatkozzon. Ami szintén érthetetlen, mért nem lehet a garancialevelet a számlával együtt küldeni?!
Egyébként pedig a csomagoláson több helyen óriási matricákon szerepelt a gyáriszám(és igaz, belül az ajtónyílásnál is).
Nos, végül megkaptam mindent rendesen, de nem volt sima az ügy. Az ügyfélszolgálat egyébként kedves volt, bár nem elég pontos.
Mindezt azért írtam le, hogy a VÁSÁRLÓK tudják mire számíthatnak, figyeljenek oda és ha szükséges tegyék azt, amit én.
A MALL.HU-nak pedig ez jó szándékú (higgyék el) üzenet, hogy javítsanak ezeken a folyamatokon, a levelezést "kicsit" még csiszolják (feltűnőbb kiemelések), és végezzék el a "papírmunkát" is precízen a VEVŐK elégedettségére, hogy máskor is legyen kedvünk a MALL.HU-n vásárolni.
Ha a MALL.HU profi, akkor ez a leírás egyben meg fog jelenni.
Ja: Az AEG.hu-n beregisztráltam a gyáriszámot - 10év motorgarancia.