Nákupní podmínky

Általános szerződési feltételek

I. Általános rendelkezések

Az Internet Mall Hungary Kft. az általa üzemeltetett webáruházban magyarországi forgalomba hozott termékeket értékesít kizárólag elektronikus úton, az interneten keresztül, a www.mall.hu és azok aldomainjein (pl. haztartas.mall.hu) található webcímen kizárólag Magyarországon. Telefonon, e-mailben, faxon, levélben vagy bármely más úton leadott rendelést nem áll módunkban elfogadni.

Az Internet Mall Hungary Kft. kijelenti, hogy Magyarországon bejegyzett gazdasági társaság, amely az elektronikus kereskedelemhez és az ehhez kapcsolódó csomagküldő kereskedelemhez szükséges engedélyekkel, jogszabályban előírt feltételekkel rendelkezik.

Vásárló lehet bárki, aki

  • érvényes regisztrációval rendelkezik
  • és aki jelen szerződési feltételeket elfogadja, azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

Csak annak kell regisztrációval rendelkezni, aki vásárolni kíván, az aki csak böngészni kíván a webáruházban, de nem kíván vásárolni, annak nem kell regisztrációval rendelkeznie.

II. Szerződő felek

A www.mall.hu és aldomainjei webcímeken történő megrendeléssel jelen szerződésben foglalt feltételekkel szerződés jön létre az Internet Mall Hungary Kft. mint eladó (továbbiakban eladó) és a megrendelést leadó személy, mint vásárló (továbbiakban vásárló) között.

A vásárló a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri jelen szerződésben foglaltakat.

III. Regisztráció

A vásárláshoz regisztrációra van szükség. A vásárló az adatlap kitöltésével a szállításhoz és a számlázáshoz szükséges adatokat adja meg. Az eladó ezen adatoknak megfelelően teljesíti a megrendelést és ezen adatoknak megfelelően állítja ki a számlát. A vásárló köteles adatait a valóságnak megfelelően megadni. A hibás vagy hamis adatok megadásából eredő valamennyi kárért a vásárló felel. A nyilvánvalóan hamis vagy hibás regisztrációt az eladó jogosult törölni, kétség esetén pedig jogosult az adatok valódiságát ellenőrizni.

A regisztrált adatokat a vásárló bármikor megváltoztathatja, módosíthatja az ügyfélrendszer menüpontban. A szállítási cím csak a megrendelés feldolgozását követő visszaigazolásáig (a visszaigazolást tartalmazó e-mail elküldéséig) módosítható.

IV. Termékek és az árak

A termékek leírását, az áruk jellemzőit és árát a termékek adatlapján tünteti fel az eladó. Az ár forintban értendő és az Áfa-t tartalmazza.

A termékek ára házhozszállítás esetén magában foglalja a csomagolás költségét, a biztosítást és a komfort@MALL házhozszállítás esetén a termék beszerelésének költségét is.

Az árak esetleges hibás feltüntetése, elírása esetén az eladó jogosult azok kijavítására. Ha valamelyik termék vagy annak ára elírás vagy rossz információ alapján hibásan került feltüntetésre, az eladó jogosult a megrendelést törölni. Az eladó a megrendelés törléséről a vásárlót e-mailben értesíti.

Egyes, külön megjelölt termékek csak külön, egyedi szerződésben meghatározott feltételek szerint vásárolhatók meg. Ez a jelölés az egyes termékek adatlapján található.

Eladó tájékoztatja a vásárlót, hogy a kínált termékeket beszállítók készleteiből vagy speciális rendelés útján szerzi be.

Amennyiben a vásárló a webes katalógusban nem található terméket szeretne vásárolni, akkor egyedi szerződés alapján eladó vállalja annak felkutatását, beszerzését és értékesítését a vásárló részére.

V. Megrendelés

A vásárló a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze, majd a kosár tartalmának ellenőrzése után a tovább gomb megnyomásával választhat a vásárló szállítási opciók közül. Ezt követően kerül sor a regisztrációra, a vásárló adatainak rögzítésére. A vásárló a fizetési mód kiválasztása után a megrendelés jóváhagyásával elismeri, hogy jelen szerződési feltételeket megismerte és azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A megrendelés megérkezéséről az eladó e-mailben a rendszer által automatikusan generált visszaigazolást küld. A visszaigazolás tartalmazza a vásárló által megrendelt termékek megjelölését, a vásárló által választott szállítási és fizetési módot és a megrendelés azonosító számát. Utóbb ezen azonosító számra hivatkozva fordulhat a vásárló az eladóhoz. Ez a visszaigazolás azonban még csak a vásárló megrendelésének megérkezését igazolja és nem jelenti azt, hogy a termék raktáron található.

A megrendelés feldolgozása után az eladó ismét küld egy e-mailt a vásárlónak, amely már tartalmazza a megrendelt termék megjelölése mellett annak pontos árát és a szállítás várható időpontját. Ebben az e-mailben köteles az eladó a vásárlót arról is tájékoztatni, ha a vásárló által megrendelt terméket 3 munkanapon belül nem tudja leszállítani, köteles tájékoztatni az esetleges résszállítás lehetőségéről illetve az alternatív termékként felkínálható termékekről. A megrendelés feldolgozása során eladó levélben vagy telefonon keresheti meg a vásárlót a teljesítés feltételeinek egyeztetése érdekében.

VI. Szállítás

Az eladó általában a megrendelés feldolgozását követő 3 munkanapon belül vállalja a megrendelt termékek kézbesítését. A kézbesítés legkorábbi időpontját a megrendelés feldolgozását követően e-mailben közli az eladó a vásárlóval. A szállítás időpontját az eladó minden esetben egyezteti (telefonon vagy e-mailben) a vásárlóval annak érdekében, hogy a termékek átvétele biztosított legyen.

Szállítási módok:

  • a vásárló a megrendelt terméket a megjelölt nyitvatartási időben (hétfőtől péntekig 14.00 – 17.00 óráig) az eladó által megjelölt határidőn belül személyesen átveheti az eladó 1112 Budapest, Péterhegyi lejtő 2. szám alatti ügyfélszolgálati irodájában. A termékek személyes átvétele esetén is szükséges az átvétel időpontjának egyeztetése annak érdekében, hogy rendelkezésre álljon a megrendelt termék. 
  • futárszolgálattal, amely Budapest területén komfort típusú szolgáltatást, Budapesten kívül pedig standard típusú szolgáltatást nyújt. A standard típusú szolgáltatás a vásárló által megadott szállítási cím épületéig történő szállítás jelenti, azaz nem tartalmazza az épületen belüli pl. emeletre történő felszállítást, szemben a komfort típusú szolgáltatással, amely a szállítási címként megjelölt épületen belüli szállítást is magában foglalja.

A vásárló köteles a küldeményt a kézbesítéskor, kiszállításkor tételesen ellenőrizni és a hiánytalan teljesítést az átvételi elismervény aláírásával nyugtázni. Ha a csomag a kézbesítéskor sérült, akkor a vásárló köteles jegyzőkönyvet felvetetni a futárral és a küldeményt visszaküldeni. Ennek elmulasztása a vásárló terhére esik.

Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.

VII. Fizetési módok

A termék ellenértékének megfizetése a szállítás módjától függően az alábbiak szerint történhet: a termék személyes átvétele esetén a vásárló a vételárat készpénzben köteles kiegyenlíteni a termék átvételekor számla ellenében. futárszolgálattal történő szállítás esetén a vásárló a futárnak köteles a vételárat készpénzben megfizetni a termék kiszállításakor számla ellenében. a termék átvételét megelőző banki átutalással. (Ez egy normál banki átutalás a megrendelést fixáló e-mailben küldött számla alapján).

Az eladó az áru tulajdonjogát a teljes vételár megfizetéséig fenntartja. Az áru tulajdonjoga a teljes vételár megfizetésével száll át a vásárlóra.

VIII. Elállás joga

A vásárló a szerződéstől a termék átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. Nem gyakorolhatja a vásárló az elállási jogát a vonatkozó jogszabályban meghatározott esetekben, így különösen a szerzői jogi védelem alatt álló termékek (pl.: hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver) esetében, ha a csomagolást a vásárló felbontotta.

A vásárló az elállási joga gyakorlását írásban (e-mailben vagy postai levélben) köteles az eladónak bejelenteni.

Amennyiben a vásárló a termék árát megfizette, az eladó az elállás közlését és a termék visszaszolgáltatását követő harminc napon belül visszatéríti azt a vásárló által megadott bank számlára történő átutalással. A vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket.

A vásárló a terméket az eladó 1112 Budapest, Péterhegyi lejtő 2. szám alatt található ügyfélszolgálati irodájába köteles visszajuttatni.

Az eladó csak akkor köteles a terméket visszavenni, ha a vásárló azt az eredeti csomagolásban, sérülésmentesen szolgáltatja vissza. Amennyiben a vásárló a terméket már használta és nem tudja azt hiánytalan csomagolásban, sérülésmentesen visszaszolgáltatni az eladónak, akkor eladó nem veszi vissza a terméket és nem fizeti vissza a termék árát, ilyen esetben a terméket a vásárló költségére visszaszállíttatja a vásárlónak.

IX. Jótállás, szavatosság

A hatályos jogszabályok szerint a jótállás és a garancia kötelezettsége, valamint az alkatrészellátási felelősség a termék forgalmazóját terheli. Az igény érvényesítéshez szükséges a jótállási jegy és a számla.

X. Felelősség kizárása

Az eladó fenntartja magának azt a jogot, hogy kizárólag előzetes fizetés esetén szolgálja ki, vagy egyáltalán ne szolgálja ki azokat a vásárlókat, akik rendszeresen nem tartják be jelen szerződésben foglalt feltételek vagy más módon kárt okoznak az eladónak.

Az eladó nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki hibáiból, a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából, bármely szoftver vagy program meghibásodásából, esetleges technikai meghibásodásokból eredő károkért.

XI. Adatvédelem

Eladó a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően kezeli és tárolja a vásárlók személyes adatait. Az eladó kizárólag a szerződés teljesítése (szállítás, számlázás) érdekében szükséges adatokat kér a vásárlóktól. Eladó tájékoztatja vásárlókat, hogy a vásárlók személyi adatait adatbázisában elkülönítve tárolja, az üzemeltetéshez, adatkezeléshez külső személyt (pl.: adatfeldolgozó) nem vesz igénybe.

Eladó kötelezettséget vállal arra, hogy a vásárlók adatait csak a megrendelés teljesítése és a számla kiállítása érdekében használja fel, kivéve ha a vásárló kifejezetten kéri azt egyéb célra történő felhasználást (pl. hírlevél küldése).

Eladó kijelenti, hogy a vásárló adatait kizárólag a szerződés teljesítése érdekében igénybe vett alvállalkozónak adja ki (pl. futárszolgálat) az alvállalkozó feladatának teljesítéséhez szükséges terjedelemben. A vásárlónak joga van ahhoz, hogy a tárolt adataihoz hozzáférjen. A vásárló jogosult e-mailben vagy telefonon tájékoztatást kérni a tárolt adatairól.

XII. Egyéb rendelkezések

Az eladó jogosult jelen szerződés feltételeit bármikor egyoldalúan, indoklás és külön értesítés nélkül megváltoztatni, módosítani. Eladó jogosult továbbá a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani. A változtatások a www.mall.hu webáruházban való közzététel időpontjától hatályosak.

Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő általános szerződési feltételeket kell alkalmazni.

Amennyiben az eladó és a vásárló egyedi szerződést köt valamely termék megvásárlására, akkor jelen általános szerződési feltételek csak annyiban alkalmazandóak, amennyiben az egyedi szerződés eltérő rendelkezéseket nem tartalmaz.

Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet és a kapcsolódó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.